Del 29 al 31 de juliol, la Casa de la Cultura Equatoriana Benjamí Carrión (Quito, Equador) va esdevenir l’escenari de la XVIII Mostra de Cinema Català de Quito, un esdeveniment cultural d’entrada lliure on es destaca el millor del cinema recent de Catalunya.

La mostra va iniciar el dimarts 29 de juliol, a les 18h (hora a l’Equador), amb la projecció del documental El cas Àngelus: la fascinació de Dalí, una producció catalana dirigida per Joan Frank Charansonnet, estrenada el 2024. El film explora la relació obsessiva del pintor Salvador Dalí amb Millet.

Dijous 31 de juliol, el públic va gaudir de dues sessions dedicades als curtmetratges del Festival FOC, una mostra vibrant del talent emergent català. La primera projecció, a les 16h, va ser una selecció de peces cinematogràfiques. La segona sessió, a les 18h, oferí una nova tanda de curtmetratges. Les dues projeccions inclouen obres de diversos autors i autores de Catalunya, realitzades entre el 2023 i el 2024.

Totes les activitats van tenir lloc a la sala Alfredo Parella de la Casa de Cultura Equatoriana Benjamí Carrión, gràcies a l’organització de la Cinemateca Nacional d’Equador i la Casa de la Cultura.

La mostra va representar una oportunitat única per apropar el públic equatorià a la diversitat i riquesa del cinema català contemporani.